Di mana tahap pencapaian internet di Malaysia?

Assalamualaikum....

Dunia internet sekarang tidak dapat diungkai lagi..daripada budak-budak umur 5 tahun lagi dah didedahkan dengan dunia yg tiada sempadan ini.

Persoalan sekarang,sungguhpun internet sudah menjadi satu keperluan sekarang...di mana kualiti ISP (internet Service Provider) yg membekal dan memasang talian,malah rangkaian di Malaysia ini?

Banyak khabar2 aku baca dalam internet ini yg mengatakan mcm2 luahan,andaian malah cacian pun ade beb...memberitahu ketidakpuashatian mereka kepada sesetengah ISP ini.

Aku xnk la dedahkan ISP mana yg dorg maksudkan..bagi aku...sungguhpun dorg t*r*k,sekurang-kurangnye kalu tiada dorang manage and maintenace talian2 yg ada kat Malaysia ni pun susah gak....tp yela manusia...xpernah puas ngn ape yg ada...


Tapi bila aku baca kat salah satu web ni buat aku rasa ada gak kebenarannya...


Kalu diperhatikan betul2..jangan lihat prestasi negara2 lain...lihat prestasi negara kita berada di tangga ke berapa....betapa jauhnya kita di belakang...


Itu kalu dilihat dari segi prestasi satu negara...sekarang cube kita tgk dari segi prestasi dalam negara kita yg diukur mengikut kadar kelajuan yg terbaik bg ISP di Malaysia


TMNet mmg xdapat dinafikan lagi dengan Streamyx nye...paling aku xsngka,syarikat sistem Schoolnet aku...Jaring berada di paling bawah sekali..huhu..pe da jadi.

Kalu dari segi dalam negeri..Pulau Pinang menduduki tangga paling atas...negeri tercinta aku ada kat tangga ke-7 le...xpe...lucky 7...hehe.




Tepuk dada...tny selera.

*kredit www.speedtest.net

Speed broadband Celcom aku